onsdag 3 augusti 2011

Sommarsömnad = Handsömnad

Jag har sytt en del för hand i sommar.
Avkopplande och skönt att jobba med på bilresan, i tältet, under väntan då barnen ska somna eller för den delen i tv-soffan.
I sommar har det mest blivit mina apelsinskal som jag visade igår, men efter besöket på Mias Quiltbod som jag nämnde blev det också två små ugglor
Så små att de var svåra att fotografera.

Även dessa ur den japanska boken som jag köpte av Mia.

Jag köpte egentligen boken för att Maja fastnade för den här väskan:

 Jag tänkte att hon och jag kunde ha som projekt att sy en sådan tillsammans. Men hon ville så gärna ha väskan som Mia hade i butiken och lyckades med sina bedjande ögon få Mia att sälja väskan åt oss.
Ibland har man stor fördel av att vara en söt 3 1/2-åring! ;-)

Jag är fortfarande sugen att sy en, men det blev lägre prioritet på det nu..

Natti Natti


Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin