tisdag 1 november 2011

Äsch! -men glad ändå.


I morgon slutar en av dotterns fröknar på förskolan. Vi ville så gärna ge henne en liten neccesär i  present. Jag sydde en i blått med ett litet sashikobroderi på och var så nöjd. Men ack vad dragkedjan trilskades den här gången. Så går det när man inte kan följa beskrivningar utan tycker man har bättre lösningar på allt själv.. Är så besviken! Å lilla dottern kommer bli besviken om hon inte har någon present med sig i morgon.
Så jag får helt enkelt låta henne ge bort en present som är långt från perfekt. Det gör ont i mig, men jag kan inte sitta hela natten och göra en ny!

När Maja satt och åt en kvällsmacka ikväll så kom något ur hennes mun som gjorde mig så glad: "Axel är världens bästa storebrorsa!"
Det värmde mammahjärtat och när hon sedan gick och berättade samma sak för sin bror och han blev så glad att han inte visste var han skulle ta vägen hade jag kunnat spricka av stolthet och glädje över mina små älsklingar!

Malin

2 kommentarer:

  1. Dotterns dagisfröken kommer att tycka att necessären är jättefin. Någon som skrev förut idag "Bättre färdigt än perfekt", så sant som det är sagt!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att fröken blir glad bara av tanken på att du suttit och gjort en sak till just HENNE!!!

    Sedan är det bara att glädjas åt att tösen sa det högt och också till rätt person!
    Med sådana kommentarer kommer hon glädja många genom åren!
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin