måndag 21 november 2011

VAB och ett brev på posten

Dottern var hemma från dagis idag, efter en lite febrig och hostig helg.
När jag kom hem på eftermiddagen för att lösa av pappan i VAB:andet hade det kommit ett brev på posten som lillan var nyfiken på. Det stog mitt namn på, men det var små figurer på som gjorde att hon trodde det var till henne, så hon fick självklart öppna!
Inuti låg detta;
"Jag vill sy!" sa Maja.
"En liten väska, med det tyget och det tyget och med en knapp!"
Vad passade inte bättre än en pysselstund när man är hemma och har lite tid ihop??

Men om man vill att en (nästan) 4-åring ska klara hela projektet får man vara snabb att tänka ut hur och förbereda, plocka fram symaskin mm så hon nästan på direkten får sätta symaskinsnålen i tyget.
Vid den egna (tillsammans med storebror) symaskinen.

Jag lyckades denna gången också, så här är hon nöjd och glad med sin lilla handväska:
 
Färdig handväska!
Resultatet:
Liten handväska med glittriga handtag.
.

Fylld med glitter.
Resten av mitt lilla paket på posten ska få följa med till en lite större tjej när det är dags för en gemensam sydag!

TACK lilla Maja för en mysig stund och TACK "stora" Maja för bidraget!

Malin

3 kommentarer:

  1. Så duktig din lilla tös är, hon blir säkert en lika passionerad kvilterska som sin mor. Fin väska fick hon sytt!

    SvaraRadera
  2. "Stora" Maja är bara glad att kunna glädja en liten namne och hennes mamma!
    Jag gillar också hönetyget som lillMaja valde till sin väska!!!
    Hälsa den lilla och ha så roligt med tygerna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin handväska lilla Maja har sytt. Den kan hon vara stolt över.

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin