söndag 11 mars 2012

Axel skapar

Måste ju visa vad Axel skapade på sin pärlplatta när Maja påbörjade ytterligare en prinsessa.

En Jedi-kryssare (ur Star Wars -filmerna)

Snacka om olika intressen.

Härligt med olikheter, de är väldigt olika mina barn! Det har de varit från början, märkte skillnaden redan när de låg i magen.
Är det manligt /kvinnligt deras olikheter? Nä, jag tror att det är - Personligt!

Pojkintressen och flickintressen - ja men så måste det väl få vara! Ellerhur?
Jag vill inte påverka mina barns intressen beroende på kön. De leker tillsammans, men med olika sätt att se på saker och med olika intressen. Ska jag styra henne mer mot "pojksaker" och honom mot "flicksaker"? Nä, varför det?

Det är väl väldigt viktigt att de får ha sina egna intressen som de dragits till själva??
Huvudsaken är att de är lika mycket värda, oavsett intressen, åsikter och kön!!


Sedan så vill jag tipsa om ett block som jag hittade en tutorial till idag. Är jättesugen att testa det, men det får bli en annan gång.
Kolla här.

Och så ser jag just nu på Agenda på TV. Förundras över amerikanska väljare i allmänhet och abortmotståndare i synnerhet.

Ska sticka några varv till på min stickning, mönstret finns här.

Sedan måste jag ladda för en tuff vecka.

Natti natti!

2 kommentarer:

  1. Låt barnen känna sig älskade så sköter de nog själva sina intressen!
    Jag hade nog också byggt en Jedi-kryssare istället för en prinsessa, men så valde jag turkos som min färg redan som liten. Min bror hade alltid rosa, men tycks inte ha tagit "skada" av det!
    Snygg sjal du stickar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade förmodligen snickrat något istället...
    Min färg har nästan alltid varit blå och jag spelade hellre fotboll än att leka häst.
    Men jag har "kvinnliga" sidor också och Maja älskar "Stora Maskiner" och Bärgar´n och Blixten i "Cars".
    Må var och en få vara den de är!
    Kram och god natt!

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin