lördag 23 februari 2013

Stickning är lugnande.

Det blir en hel del stickat just nu.
Idag gjorde jag en liten impulshandling i garn också. Så jag har att göra ett tag till.. :-)

Är så förtjust i dessa lövformer. Denna gång i läckert vårgrönt lingarn från Yll och Tyll, min gamla goa butik som jag började handla hos redan 1989 på Hjalmar Brantingsgatan i Uppsala.

Jag syr lite också, men det går mer långsamt. Har dock kviltat klart mitt lila projekt idag. Nu är det bara tråkiga trådar att fästa och avslutningskanten kvar. Vilken dag som helst..

Kram Malin



Vårgrönt lingarn från Yll och Tyll, mönstret är också från dem.



Svarta sockor i Fabel, mönster från stickamera. Stickade först bara i dagsljus då svart är lite svårt att se, men när fuskflätorna "satt" (busenkla!!) så gick det bra med bra belysning i soffhörnet också.



Sockor i Opal, mitt favorit-strump-garn. Min standard, med två räta och en avig i både skaft och ovandel på foten. Dock med hälen, lyfta maskor, som jag blev förtjust i från mönstret till de svarta sockorna.

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt, Malin!
    Dina strumpor är fina!
    Var och en på sitt sätt!
    Var det inte jobbigt att sticka de svarta?
    Svårt att se och massor med flätor!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga många sockor du har stickat och det vårgröna mönstret är jättesnyggt! Tänk om jag kunde få min dotter intresserad av att sticka (hon är i din ålder tror jag) men det går tyvärr inte. Kram Catarina

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar grön färg och vackra löv! Sockorna är jättefina och ser sköna ut! Kramar Ullis

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin