onsdag 20 november 2013

Något får jag gjort även i höst..

Livet rusar på och symaskinen dammar igen..
Fyra block har jag lyckats sy i höst. Har massor tillskuret, så det är bara att sätta sig...


Bakat har jag gjort desto mer!

Mums!

Sett till att en liten pojke som ska komma till världen vilken dag som helst inte ska behöva frysa om händer och fötter.

Och hjälpt nästa generation virkare på traven.
Det är svårt att hålla rätt på garn, nål och alla fingrar - gick lättare om mamma höll i garnet!
Många långa halsband av luftmaskor blev det i helgen.

Idag VABar jag med sonen. Vi testade att påta, men han gav upp efter mindre än tio maskor så jag introducerade honom i att lägga patiens i stället.

Nu på väg till gymmet!

Malin

5 kommentarer:

  1. Snygga arbeten det där!
    Alltså både dina häftiga scrapsblock och arbetet med att lära en ny generation!
    Tror att Du en dag trots allt kommer att känna dig stoltast över att hon klarar garnet själv- också!
    Kram till Dig//Maja

    SvaraRadera
  2. Du gör ju en hel massa andra saker!! De räknas också vet du väl?! Symaskinen kan du damma av när lusten kommer tillbaka! Jag har använt lite av "dina" tyger till mina tulablock!! Vi får väl se om du hittar dem! :D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fargerike og fine blokker! spennende å se hva det blir til slutt!

    SvaraRadera
  4. Härligt färgstarka block som Du har sytt!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Häftiga block! Och vilka proffsbullar du bakar! Mysigt med en ny virkerska hemma hos er!

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin