onsdag 18 december 2013

Avsked


Min kollega och vän slutar på min arbetsplats idag.


Jag har nog inte förstått det än.


Jag kommer att sakna henne.


Hon tycker om ugglor.


Och ROSA


Hon reser bort under julledigheten, så en neccesär och en liten förvaring sydde jag henne.
Lycka till på ditt nya arbete vännen!



Ugglorna är Hedwig och Herbert från Northen Quilts, den stora neccen är den största varianten av Noodlehead´s open wide zippered pouch, den lilla är efter eget huvud. De stora tygerna köpte jag hos Kristina  på Quiltbiten när jag var där på kurs, resten är scraps - bla från två klänningar som mamma sydde till sig själv och min lillasyster när vi var små, någon bit kommer också från Maja och jag vill härmed anmäla mitt bidrag till sista månaden i Majas scrapsutmaning 2013.

Malin

9 kommentarer:

  1. Så fina arbeten!
    Din vän och arbetskamrat kommer att bli så glad!
    Naturligtvis har du en lott!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Å! Malin! Nu gråter jag igen!
    Tack för så fina ord.
    Tack för världens finaste necessär.
    Den är den finaste av dom alla!
    Längtar tills jag får flytta in i den.
    Och tack för att just du sökte jobbet den där dagen!
    Kramar❤️
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Bara bra... ända ner i botten!! Hon... din arbetskamrat måste bara bli glad för din gåva!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fina necessärer Du har sytt, tycker jag.
    Och ugglorna på den stora necessären var oemotståndliga!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Härliga presenter till din vän/kollega! Så roligt det är när det man syr med omtanke blir så uppskattat! kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Härliga ugglor på rosa, dessa måste hon bara tycka om.
    Må så gott

    SvaraRadera
  7. Så jättefina nessar du gjort!
    God Jul!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Lite sent ute att kommentera dina fina necessärer, mycket trevliga blev de och roligt att de föll din arbetskamrat i smaken. Önskar dig en GOD JUL och ett GOTT NYTT QUILTÅR! Kram Catarina

    SvaraRadera
  9. Fint! Jag kommer här från flickr. Jag talar bara lite svenska.

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin