söndag 6 april 2014

Dödergöks sockutmaning

Mina hemstickade sockor börjar bli slitna. Passande nog kom Dödergök med en utmaning om att sticka sockor till sig själv före första september. Hon ska sticka 8 par. Jag tänker mig fyra.

Har börjat med det första paret (hade startat redan för ett par dagar sedan)


Garnet är Fabel Print. Tänkte mig inte riktigt för när jag gjorde ökningarna för tårna. Det ser lite väl spetsigt ut, men ser OK ut på, så jag gör inte om.  Mönstret är samma som senaste sockorna jag stickat;


Dotterns sockklädda fossingar sticker ut ur mitt lila lapptäcke. Mönstret var februarisockar (Ravelrylänk) i Sockstickeklubben på FB. 
Lite mer närbild;

Hjärtan i rad i en ljus lila färg från Opal. 

På mina fötter sitter idag dessa;

Ett av mina få par som inte börjat bli så nötta än. Svart garn från Fabel, tror jag, och mönstret är "Anna" av Ulrika Korkala / Stickamera. 

I slutet av nästa vecka ska jag SY lite igen!

Skön söndagskväll på er!!

Kram Malin




1 kommentar:

  1. Hallå där, Malin!
    Där "satte" du dit mig!
    Jag har STORT behov av nya strumpor och nu är "bollen i rullning"!
    Jag har anmält mig och hoppas på en varm sommar så att jag kan sitta ute och sticka och att händerna ska hålla!
    Det blir inga sådana där snygga som du gör, men de kommer att duga för mig!
    Kram//Maja

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin