torsdag 1 maj 2014

Nytt projekt!

Mer stickning:
Nyligen inhandlat lin från Yll och Tyll i Uppsala. Åh vad roligt med ett stort projekt!
Det är säkert mer än 20 år sedan jag stickade en tröja till mig själv. 

Linet har en härlig grov struktur och är inte särskilt förlåtande, alla mina ojämna maskor / varv syns tydligt. 
Har inte stickat aviga maskor på många år då jag mest stickat strumpor senaste åren innan dess mest lusetröjor till vännernas barn. ( mina egna har inte haft någon..)

Mönstret är april månads gratismönster från Yll och Tyll "Emmalie"

Malin

1 kommentar:

  1. Det ser allt mysigt ut med stickning... synd att mina händer inte klarar det!!
    Snyggt blir det.
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin